Dragačevac doo – Servis Mercedes i MAN vozila

Pozdrav svima. Od pre neki dan u zemlji je otvoren i pušten u promet autoput Obrenovac Preljina kod Čačka i naravno da smo želeli da iz prve ruke to predstavimo i svim našim sadašnjim i budućim pratiocima koji nas prate preko društvenih mreža i našeg web sajta dragacevac.rs.

Kao što je to već i rečeno, ovo je deo autoputa Beograd – Požega tj trase koja će se jednog dana povezati na autoput koji se gradi i kroz Crnu goru na pravcu Bar – Boljare čime bi se i kilometarski ali pre svega vremenski skratio put do Jadranskog primorija Crne Gore.
Time bi Srbija praktično bila pokrivena autoputevima od Graničnih prelaza sa Mađarskom i Hrvatskom sve do Grgčkog i Crnogorskog primorja.

Jednog dana ćemo i tu trasu propratiti kada dođe vreme, a ovog puta krećemo od našeg auto centra Dragačevac, jer želimo da pokažemo da smo od sada lako dostupni i svima koji žive i rade u neposrednoj blizini autoputa, kao što su Ljig, Ub, Lajkovac, Valjevo, Obrenovac ali i Beograd.

Sam autoput je od ulaska kroz naplatnu rampu u Preljini pa sve do izlaska sa autoputa kod Bariča, dugačak 103km. Kroz ovaj video, ispratićemo celu trasu puta, a na kome se može videti kako izgleda sam put, kako je obeležen, ispratićemo gde su isključenja sa puta, odmarališta, proćićemo kroz sve tunele, razgledati prirodu a i pomalo proći kroz deo istorije koja je karakteristična za ove krajeve Srbije.

Autoput nosi naziv Miloš Veliki, naravno po Milošu Obrenoviću koji je vladao Srbijom u dva navrata od 1815-39 kao i od 1858 – 1860 godine.
On predstavlja deonicu Koridora 11 od Obrenovca do Preljine kod Čačka, u dužini od 103 kilometara novog autoputa, čime će putovanje do Zapadne Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine biti značajno olakšano.

Dužinu puta od 103km, moguće je preći za nešto više od 45min, što smo i proverili i uverili se da je nama jednom sasvim normalnom vožnjom pri brzini od 100-130km/h trebalo oko 55min što se može videti i na našem snimku.

Do sada se saobraćaj na Koridoru 11 odvijao samo u dužini od 40,3 kilometra na potezu Ljig-Preljina (Čačak) koji je otvoren 2016. godine, a od 18.08.2019 godine puštena je cela trasa pri čemu su na putu dozvoljene maksimalne brzine od 120 – 130km/h u zavisnosti od konfiguracije terena na pojedinim destinacijama kuda autoput prolazi.

Ono što je bitno je da će autoput omogućiti privlačenje stranih investicija i brži razvoj svih okolnih koja će imati direknu konekciju na autoput. Putnici će na ovaj autoput moći da se uključe iz svih pravaca u zemlji, pa recimo Iz Novog Sada posle Naplatne rampe Stara Pazova držite se pravca za Čačak, za Beograd se isključujete desno i uključujete kod Aerodroma. Posle mosta preko Save kod Ostružnice, isključenje za Obrenovac desno, a nakon toga magistralnim putem preko Umke i Bariča dolazite na kružni tok u Bariču, gde imate skretanje za Obrenovac i Stepojevac a levo na kružnom toku ka Stepojevcu posle 300m uključujete se na autoput.

Kada idete iz pravca Beograda, prolazite pored Beogradskog Sajma, ade Ciganlije i držite pravac ka Ostružnici i dalje ka Umki, Bariču i sve do kružnog toka i dalje kao što smo već opisali prethodno za pravac iz Novog Sada.

Ako dolazite iz pravca Niša, prolazite naplatnu rampu Vrčin, gde se nakon toga isključujute kod Bubanj potoka, te obilaznicom oko Beograda, pored Avale, vozite do isključenja za Obrenovac kod Ostružnice, pa zatim sve kao što smo već opisali za prethodna dva pravca.

Iz pravca Zagreba, prolazite naplatnu rampu Šimanovci, i pdržite pravac za Niš i Čačak pri čemu se pravac za Beograd odvaja desno. Posle mosta preko Save kod Ostružnice i isključenja za Obrenovac desno, pratimo sva uputstva iz prethodnih opisa.

Autoput Miloš Veliki ima dve čeone i četiri naplatne rampe. Iz pravca Čačka, prva čeona rampa je naplatna stanica Preljina, pa zatim idu četri bočne naplatne rampe sa kojih se isključujete sa autoputa za Takova, Ljig, Lajkovac, Ub i dolazite na zadnju čeonu rampu Obrenovac.

Autoput za sada nema benzinskih stanica ali se predviđa njihova izgradnja, tako da pre nego što uđete ne autoput, napunite rezervoare.
Benzinske pumpe bi se gradile na nekim od odmarališta kojih ima ukupno 5.

Svi tuneli na ovom autoputu su bili izazov za graditelje, ali je tunel “Brančić” kod Ljuga a čija je dužina 940m svakako bio najzahtevniji i samim tim najizazovniji. Tu u blizini tunela se nalazi i tehničko-operativni centar iz kojeg se upravlja saobraćajem u dužini od četiri kilometra, odnosno od petlje Ljig do izlaska iz tunela.

Ovaj autoput povezuje trenutno Obrenovac i Čačak, uskoro Beograd i Čačak, a za tri godine je planirano da se poveže i Požega. Krajnji cilj je da se dosegne sve do Crne Gore, odnosno do južnog Jadrana.

Zašto baš Miloš Veliki? Prosto jer to jedna od najuticajnih i najvažnijih istorijskih ličnosti a i sam autoput prolazi kroz Takovo, u kojem su se srpske starešine , na čelu sa Milošem Obrenovićem, okupile u aprilu 1815. i odlučile da podignu drugi ustanak protiv Turaka. Po ovom knezu je i autoput dobio ime.

Trenutno je kao što rekosmo izgrađeno 103km autoputa, a do kraja godine se očekuje da bude završeno spajanje sa Koridorom 10 i time Čačak bude povezan sa Beogradom. U naredne tri godine se očekuje da autoput dože i do Požege.

Ono što je sigurno interesantno i što se može videti tj posetiti tokom putovanja ovim autoputem, je i jedno od najpoznatijih sela u Srbiji a i šire, nadaleko čuveno Takovo, gde se nalazi i prvo isključenje sa autoputa iz pravca Čačka a gde se može posetiti i mesto gde je 1815 podignut Drugi Srpski ustanak kao i muzej posvećen tom događaju. U blizini se nalazi i osušeni Takovski grm, ali i stari spomenik Drgugog srpskog ustanka a koji je podignut 1887 godine za vreme vlade kralja Milana Obrenovića. Kada ste već tu onda svakako treba svratiti u neki od restorana sa kulinarskim specijalitetima koji su nadaleko poznati širom Srbije.

Što se tiče samih kilometraža, od prvog uključenja u Preljini pa do Beograda ima tačno 114km, do Uba 73km, Lajkovca 61km i Ljiga 42km.
Nastavljamo put dalje te u nastavku nailazimo na isključenja za Ljig, Lajkovac, Ub i Obrenovac.

Ograničenje na delu puta do isključenja za Gornji Milanovac je 120km/h dok, pri ulasku u tunele treba smanjiti brzinu na 80km/h što je propraćeno i saobraćajnom signalizacijom. Autoput u jednom pravcu ima 3 trake od kojih je jedna zaustavna, a pri ulasku u tunele, pravac se sužava na dve trake i prvi tunel na koji nailazimo je tunel Brđani u dužini od 450m. Podloga tog tunela nije asfaltna već betonska. To je možda jedna od tri zamerke na ovom autoputu. Druge dve se odnose na nedostatak benzinskih stanica, ali se nadamo da će to u narednom periodu biti rešeno kao i mali broj odmarališta koja su slabo opremljena klupama i zasadom drveća ili nastrešicama kako bi se eventualno putnici koji se odmaraju sklonili od sunca. Takođe na pomenutim odmaralištima nedostaje veći broj kanti za smeće ili kontejnera, te je očekivano da na istim bude prisutno i dosta đubreta ukoliko se ovaj mali nedostatak ne reši. Sve su to sitne stvari te ne sumnjamo da će u skorije vreme biti rešene na zadovoljstvo putnika.

Nećemo se više baviti tehničkim stvarima, već je naš zaključak da smo veoma iznenađeni jer smo od Čačka do rampe kod Obrenovca stigli za manje od sat vremena. Poređenja radi sa pravcom preko Ibarske magistrale, bilo je potrebno realnih dva ipo sata normalne vožnje ako ne i više ukoliko dođe do nekakvog zastoja, koji na Ibarskoj magistrali mogu da budu veoma česti. Zadovoljstvo je veliko, prosto možemo da kažemo da asfalt miluje gume.
Novi autoput još nije ubačen u aplikacije za navigaciju, pa putnici treba da prate saobraćajne znake, koji su opet veoma jasni i na Obrenovačkom putu do ulaska na novu deonicu postoji nekoliko tabli koje obaveštavaju o putu “Miloš Veliki”. Možda je mala zamerka ovde što ni na jednoj nema podataka o preostaloj kilometraži.
Da ne bude da imamo samo reči hvale, morali bismo i da kažemo da postoji trenutni problem koji je privremenog karaktera a odnosi se na gužve koje znaju da budu veoma velike u špicu na delu puta od izlaska sa autoputa do Ostružnice tj. dela gde se Obrenovački put nastravlja na autoput koji prolazi pored Beogradskog Sajma. Naravno, kažemo privremeni jer je planirano da do kraja godine bude završena kompletna trasa te će trenutne gužve biti zaboravljene.

Naš zaključak je da autoput treba maksimalno koristiti kako zbog uštede vremena koje je veoma važno danas, tako i zbog bezbednosti, koja je nesumljivo na mnogo višem nivou nego bilo gde na ovim pravcima od Beograda ka Čačku, a ima ih nekoliko. Ako izuzmemo gužve na isključenju kod Mislođina, za koje smo sigurni da su samo prolazni problem, sve ostalo je gotovo savršeno. Sada se neuporedivo brže i lakše putuje.

Posao definitivno još nije gotov, te se najvažniji deo posla očekuje do kraja godine – a to je spajanje sa deonicom Surčin-Obrenovac, čime će se ovaj autoput povezati sa koridorom 10 i autoputem Beograd-Zagreb. Tada ćemo imati svih 120 kilometara novog autoputa na koridoru 11, te putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti sa autoputa do mora sve do Preljine, a vozači sa severa će putovati bez prolaska kroz centar Beograda.
Što se tiče svih nas koji smo koristili Ibarsku magistralu ili pravaca preko Rudnika Topole i Mladenovca, definitivno su nam postale lako dostupne stare destinacije, ali i novo tržište, te smo i mi kao Mercedes i MAN servis sada postali takođe lako dostupni i svima koji žele kvalitetnu uslugu sa područja koja nisu gravitirala ka čačanskom kraju, za koji se odavno zna da je posle Beograda, grad sa najviše predstavništava iz automobilskog sveta.

Ovim završavamo naš izveštaj a u nastavku video materijala, možete ispratiti celu maršutu do same izlazne čeone rampe kod Obrenovca.

Za vas Servisni centar Dragačevac, Pozdrav.

Pratite nas preko društvenih mreža:
Facebook:
https://www.facebook.com/dragacevacdoo/

Instagram:
https://www.instagram.com/dragacevacdoo/

LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/dragacevacdoo/?viewAsMember=true