A i B servis: Što obuhvata navedeni servis, da li je skup?
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije skup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni
Spremate se za registraciju vozila i niste sigurni da li će vaš auto proći na tehničkom pregledu. Da. Sada su kriterijumi veoma visoki i rigorozna kontrola može lako uočiti nedostatke na vozilu prilikom tehničkog pregleda. Ovog puta se bavimo kočnicama i kako da ih na vreme sredimo ukoliko postoji neki problem.
Oni koji dođu na tehnički sa neispravnim kočnicama u velikom broju slučajeva nemaju dovoljno vremena da ih poprave, pa moraju ponovo da plaćaju punu cenu tehničkog pregleda.
Stoga dajemo nekoliko saveta kako izbeći padanje na tehničkom zbog kočnica:
1) Proverite sami kočnice u vožnji – za ovu proveru vam nije potrebno nikakvo automehaničarsko znanje.
Samo nađite neki pravac bez saobraćaja na kojem možete da testirate kako vam auto koči.
Testiranje ne morate da obavljate pri visokim brzinama – nema potrebe da dovodite sebe i druge u opasnost. Brzina od 40-50 km/h je dovoljna.
Možete da počnete i od brzine od samo 20 km/h, tako što ćete oštro i punom snagom da pritisnete papučicu kočnice.
PAŽNJA – prvo kočite lagano, pa postepeno pojačavajte silu i brzinu pritiska na papučicu kočnice sve dok ne dostignete maksimalno usporenje.
Obavezno vežite sigurnosni pojas i izbegavajte da tokom testiranja imate saputnika.
2) Provera kočnica u servisu – ovo je prilično komplikovana tema, pošto u servisu koji nema valjke kakvi se koriste na tehničkom pregledu ne mogu da urade mnogo toga po pitanju precizne provere.
Naravno, mogu da obave generalnu proveru, kao npr. da provere stanje kočionih pločica, stanje i debljinu diskova (ukoliko imaju podatke i neophodan alat), da „odokativno“ provere ručnu kočnicu i slično.
Međutim, jednostavno ne mogu da vam garantuju da ćete proći proveru na valjcima na tehničkom pregledu – to je nemoguće.
Vozači čekaju da vide kako će da prođu na tehničkom, pa ako padnu zbog kočnica, onda imaju 3 radna dana da ih srede i vrate se ponovo na valjke.
Da li su 3 dana dovoljna za sređivanje kočnica?
Teoretski 3 radna dana jesu dovoljna da bi se kočnice dovele u red. Na sreću – u radni dan se ne računa subota, čak i ukoliko tehnički pregled radi subotom.
Rok počinje narednog dana od pregleda.
Međutim, popravljanje kočnica ne ide baš tako lako i brzo iz više razloga:
a) Zakazivanje termina u servisu
b) „Uhodavanje“ kočnica – montirati nove kočione diskove i pločice ne znači automatski da ćete sutra proći na tehničkom pregledu.
Stvar je u tome što nove pločice ili nove i pločice i diskovi treba da se „uhodaju“, kako bi se ostvario pun kontakt između njih, a tu su i druge stvari o kojima nećemo sada. Stoga prvo treba da se vozi nekoliko stotina kilometara i da se pritom naravno koriste kočnice, ali blago.
U početku će kočnice imati slabu zaustavnu moć. Vremenom, kako se troši površinski sloj na pločicama i dešavaju neki drugi procesi, kočnice će sve bolje kočiti.
Oštro i dugotrajno agresivno kočenje odmah nakon montiranja novih pločica i diskova može da ostavi veoma negativne posledice po ove elemente, pri čemu će sila kočenja u početku biti prilično slaba, pa može doći i do saobraćajne nezgode.
Napominje da neki proizvođači preporučuju da se nakon ugradnje novih diskova i pločica pređe 300 do 500 kilometara bez snažnih i dugotrajnih kočenja, koja između ostalog mogu da dovedu pregrevanja diskova. Novi diskovi su najosetljiviji na krivljenje zbog pregrevanja, naročito ako se sa takvim diskovima uleti u vodu.
Podrazumeva se da se tokom vožnje nakon zamene mora da se koči, ali blago. To znači da nema svrhe da izađete na autoput i da pređete 300 kilometara praktično bez kočenja samo da biste ispunili „normu“ po pitanju potrebne kilometraže za „uhodavanje“.
Kočnice mogu da se „uhodaju“ i na znatno manjoj kilometraži ukoliko to ciljano radite, ali pritom takođe budite pažljivi.
Inače, saveti po pitanju „uhodavanja“ novih kočionih diskova i pločica mogu da se razlikuju od proizvođača do proizvođača, ali svima je zajedničko da ovu priču treba shvatiti ozbiljno kako se diskovi (ili pločice) ne bi oštetili (na jedan ili drugi način) u prvih par stotina kilometara, da bi diskovi što duže trajali, ali i kako bi kočenje nakon „uhodavanja“ bilo što bolje.
Ima i slučajeva kada i levi i desni točak imaju zadovoljavajuću silu kočenja, ali je ipak razlika u sili kočenja suviše velika. Do toga može da dođe zbog brojnih razloga. Uglavnom, tada treba proveriti sve elemente, ne samo diskove i pločice, već i kočione čeljusti, itd.
Zaključak
Problem sa kratkim rokom za popravku automobila nakon tehničkog pregleda je veoma ozbiljan. Sa jedne strane vozači imaju samo 3 dana da poprave auto, a sa druge strane ne postoji mogućnost da na tehničkom pregledu provere samo kočnice po razumnoj ceni. Naš savet je da ne čekate zadnji dan za registraciju, već da nazovete svoj servis i proverite sve na vreme. Vozači Mercedes-Benz i MAN VOZILA već veoma dobro znaju koja je prava adresa za pouzdan servis.
Kada govorimo o održavanju najnovijih modela Mercedes-Benz vozila, naš autocentar je u potpunosti spreman da odgovori i na najzahtevnije modele.
Autoservis: www.dragacevac.rs
Autostakla: www.auto-glass.rs
Kontakt info
DRAGAČEVAC d.o.o.
Ibarski put bb
Prislonica, Čačak
Tel/Fax: 032 5485 740
Tel/Fax: 032 5485 750
Servis mob: 063 668925
Šef servisa: 063 668694
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije skup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni
5 najvažnijih pravila za održavanje vašeg automobila koje treba da zna svaki vozač 5 najvažnijih pravila za održavanje vašeg automobila koje treba da zna svaki
Kada je potrebno staviti letnje gume? U nedelju nam stiže proleće!Proleće je godišnje doba koje ima svoje specifičnosti – stalno pokazuje svoj nos, nekada je
Kako biti siguran u kočnice pre tehničkog pregleda? Spremate se za registraciju vozila i niste sigurni da li će vaš auto proći na tehničkom pregledu.
Šta je osnovno da znate u vezi motornih ulja? Motorna ulja Motorno ulje igra ključnu ulogu u podmazivanju motora jer smanjuje trenje između pokretnih delova,
Automatski menjač – par ozbiljnih grešaka koje pravite Najosnovnija stvar kod upravljanja vozilom sa automatskim menjačem je da ne smete koristiti levu nogu ni u
Najčešći problemi sa Mercedes-Benz-om Najčešći problemi sa Mercedes-Benz-om Da ne bude da je Mercedes-Benz savršen automobil, ovog puta želimo da vam predstavimo nekoliko Mercedes-Benz uobičajenih
Problem sa paljenjem – Mercedes A klasa Ovog pute smo rešili da prenesemo iskustvo mušterije koji se po njegovoj priči “živ napatio” sa njegovom Mercedes
DA LI SU MERCEDES AUTOMOBILI SKUPI ZA ODRŽAVANJE? Mercedes je luksuzni proizvođač i pretpostavlja se da će se to odraziti i na troškove održavanja.Posedovanje Mercedesa