A i B servis: Što obuhvata navedeni servis, da li je skup?
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije skup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni
Pozdrav svima, danas se bavimo neobičnim zvucima i mirisima automobila, odnosno šta nam to automobil govori u tom trenutku.
Kada ste kupili automobil i prešli određenu kilometražu nakon par meseci, znaćete već kako vam auto „diše“ da li je „zdrav“ i kakve vam simptome pokazuje. Većina vas je veoma osetljiv na udaranje i podrhtavanje plastike, lajsni, zvučnika i rešetki unutar automobila. Ove delove obavezno dotegnite i dovedite u ispravno stanje čim se pojave ti navedeni zvuci.
Znači, kada govorimo o zvukovima, onda jedna od neispravnosti koju možete ponekad uočiti na svom automobilu je dotrajao ležaj u točku. U toku vožnje čućete blago „brujanje“, te Vrlo često može da se desi da ne možete da otkrijete odakle brujanje dolazi zbog rada motora. Ovo brujanje se pojačavalo kako vreme prolazi jer se sve više oštećuje, međutim sad se već može primetiti da se jače čuje kada skrećete u određenu stranu. Ovaj podatak je dovoljan da se odredim o kom je točku reč. Kada skrećete u levu stranu jače se čuje brujanje zato što se težina automobila prebacuje na suprotnu stranu – desnu, tada desni ležaj trpi veće opterećenje i njegovo oštećenje dolazi do izražaja.
Ako čujete „pištanje ili cviljenje“ u motornom delu dok motor radi a prestaje kada ga ugasimo znajte da se neki od kaiševa olabavio i dolazi do klizanja kaiša preko remenice ( kaišnika ). Ukoliko ste dobar i savestan vozač koji poznaje i održava svoje vozilo imaćete pri ruci rezervni set kaiševa. Na kaišu koji se olabavio izvršićeve dotezanje ali ako se rastegao zbog dotrajalosti moraćete ga zameniti.
Često se dešava da se iz motora čuje ritmično lupkanje i „škljocanje“ koje se vremenom pojačava. Najverovatniji uzrok je nedovoljovan nivo ulja ili istrošeno ulje koje ne obezbeđuje kvalitetno podmazivanje bregaste osovine i sklopa ventila. Taj zvuk nastaje kao posledica uzajamnog rada bregaste osovine i ventila. Ukoliko ste skoro menjali ulje u motoru onda izvršite proveru nivoa ulja i izvršite dosipanje do gornje trećine maksimuma. U suprotnom zamenite kompletno ulje. U slučaju da se i posle toga čuje isti zvuk potrebno je izvršiti podešavanje ventila (ako automobili ima podešavajuće ventile).
Kada se iz motora čuje jače „kucanje“ ili „lupanje“ odmah zaustavite vozilo, vodeći računa o bezbednosti svih učesnika saobraćaja. Uzrok može biti bezazlen ali i vrlo ozbiljan. Može doći do otkačinjanja plastičnih delova koji služe kao zatezači i njihovog povremenog lupanja u haubu ali takođe može biti uzrok i nepravilan rad ventila i klipova koji u slučaju nesinhronog rada mogu biti potpuno oštećeni.
Zviždanje koje je konstantno! Proverite ispravnost creva koja su pod pritiskom.
Jake ekspolozije na izlazu iz auspuha ili nepravilan rad motora u praznom hodu su znak da paljenje nije dobro naštelovano. Eksplozije na izlazu iz auspuha se dešavaju kod benzinskih motora kada svećica baca varnicu, a nije zatvoren izduvni ventil – tada se eksplozija iz cilindra prenosi izduvnom granom do samog izlaza. Ovo nećemo videti kod automobila koji imaju katalizator jer on će predstavljati prepreku, ali sigurno će biti primetan nepravilan rad motora.
Dešava se takođe da vam automobil radi kao traktor ili ispušta jake zvukove. Tada izvršite proveru izduvne grane automobila sve do izlaza.
Škripanje guma u krivinama ili ako čujete čudan zvuk koji dolazi od točkova izvršite proveru gazećeg dela pneumatika, pritisak u gumama i izbalansiranost točkova.
„Cviljenje“ kada kočite je siguran znak da morate da proverite diskove na kočnicama ili gurtne kod doboš kočnica. Cviljenje se čuje kada dođe do velike istrošenosti diskova kod kočnica ili kod potpuno istrošenih gurtni kada dolazi do trenja metala od metal.
Jači udari prilikom prelaska preko neravnina na putu traže da izvršite proveru amortizera. Verovatno su amortizeri oštećeni i nevrše svoju ulogu.
Pored raznik zvukova kojima nam auto govori šta ga muči, tu su i mirisi koje moramo da prepoznamo, jer je i to način na koji nam automobil saopštava svoju muku.
Miris spaljene gume ili gume koja se topi može da bude posledica blokiranja kočnica, podignuta ručna kočnica ili da neko crevo dodiruje blok motora koji je vreo.
Kiseli miris može nastati sagorevanjem ulja ili mešavinom ulja i goriva. Proverite da li je dobar nivo ulja u motoru, da li negde izlazi na dihtungu glave motora.
Ako se oseća miris dima unutar kabine izvršite proveru izduvne grane koja polazi od motora pa sve do izlaza. Najverovatnije je oštećena izduvna grana negde ispod kabine, a dim ulazi unutar kabine kroz otvore na podu ili kroz ventilacioni sistem.
Miris benzina može biti uzrok velikog dotoka goriva u cilindre i neuspelog paljenja smeše (kada motor „presisa“).
Osim zvukova i mirisa, moramo se služiti i vidom kako bi smo mogli da prepoznamo nekakve znake koje nam automobil saopštava.
Kada na izlazu izduvne cevi vidimo beličast dim, a motor je zagrejan, najverovatnije je došlo do mešanja rashladne tečnosti i goriva u cilindrima. U ovom slučaju odvezite auto u servis radi ispitivanja kompresije motora, bloka motora i dihtunga glave motora.
Ako na izlazu imamo svetloplavi dim uzrok je najverovatnije mešanje ulja motora i goriva u cilindrima motora. Takođe ovo je ozbiljnija neispravnost i auto mora ići u servis.
Curenje ispod automobila nam može ukazati na mesto curenja i vrstu tečnosti koja curi. Tečnost možemo prepoznati po boji, mirisu i gustini. Pronađite mesto gde curi i otklonite neispravnost pre nastavka vožnje. Najčešća mesta curenja su semening u menjaču i na osovinama bregaste, dihtung glave motora, creva i cevi za hidrauličnu i rashladnu tečnost, gorivo ili kiselina iz akumulatora. U svakom slučaju obavezno proverite nivo tečnosti pre nego što startujete motor.
Ovo bi bili neki saveti koje smo podelili sa vama, a ukoliko i niste sigurni u vrstu kvara na osnovu zvuka, mirisa ili onoga što možete videti golim okom, u tom slučaju vam dobronamerno savetujemo da posetite svoj serivs.
Dobordošli.
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije skup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni
5 najvažnijih pravila za održavanje vašeg automobila koje treba da zna svaki vozač 5 najvažnijih pravila za održavanje vašeg automobila koje treba da zna svaki
Kada je potrebno staviti letnje gume? U nedelju nam stiže proleće!Proleće je godišnje doba koje ima svoje specifičnosti – stalno pokazuje svoj nos, nekada je
Kako biti siguran u kočnice pre tehničkog pregleda? Spremate se za registraciju vozila i niste sigurni da li će vaš auto proći na tehničkom pregledu.
Šta je osnovno da znate u vezi motornih ulja? Motorna ulja Motorno ulje igra ključnu ulogu u podmazivanju motora jer smanjuje trenje između pokretnih delova,
Automatski menjač – par ozbiljnih grešaka koje pravite Najosnovnija stvar kod upravljanja vozilom sa automatskim menjačem je da ne smete koristiti levu nogu ni u