Značenje obaveštenja
Flexibile Service System (FSS)
Ovo je naziv za sva ona slova što Vam se pojavljuju na instrument tabli. Svi servisi su označeni abecednim redom od A do H i svaki od servisnih intervala obuhvata individualno vreme servisa u obliku algoritma.
Slovima A – H obeležen je elektronski proračun sledećeg servisa vozila, koji za svoj rad koristi niz parametara koji između ostalog uključuju: stil vožnje, reakciju vozača na papučicu gasa, broj kočenja, upotrebu tempomata, kalkulaciju pređene kilometraže, kalkulaciju zadnje posete servisu i zamenu ulja, vremenski rad motora i ostale slične radnje i operacije. Ovi abecedni servisni intervali se kombinuju sa servisnim kodovima koji služe nama tehničkim licima u servisu, kako bi znali šta se tačno mora servisirati, koliko je vremensko trajanje servisa te da vaš upit mogu da kažu tačnu cenu servisa. Ukoliko pored vašeg servisnog intervala koji je označen slovima od A – H stoji znak “+”, to je znak da morate servisirati kočioni sistem!
CGW je spojen sa kontroliranim područjem mreže (Controlled Area Network), odnosno s CAN-B i CAN-C preko upravljačkih modula vozila i istrument table. Kada se napravi algoritam za uslugu, to određuje jesu li potrebni podaci u potpunosti određeni sami ili se prihvataju iz drugih modula poput prikaza na ekranu servisnog intervala (SID – Service Interval Display) ili iz algoritma kočenja. SID uzima u obzir samo interval promene ulja dok FSS PLUS pokriva celokupno servisiranje vozila. Algoritam kočenja, u dodatku servisnog algoritma, provodi se u FSS PLUS-u i određuje se trenutna preostala udaljenost za kočnice vozila, od dobijenih kočionih podataka. FSS PLUS je implementiran kao modul paralelan SID-u.
CGW je spojen sa kontroliranim područjem mreže (Controlled Area Network), odnosno s CAN-B i CAN-C preko upravljačkih modula vozila i istrument table. Kada se napravi algoritam za uslugu, to određuje jesu li potrebni podaci u potpunosti određeni sami ili se prihvataju iz drugih modula poput prikaza na ekranu servisnog intervala (SID – Service Interval Display) ili iz algoritma kočenja. SID uzima u obzir samo interval promene ulja dok FSS PLUS pokriva celokupno servisiranje vozila. Algoritam kočenja, u dodatku servisnog algoritma, provodi se u FSS PLUS-u i određuje se trenutna preostala udaljenost za kočnice vozila, od dobijenih kočionih podataka. FSS PLUS je implementiran kao modul paralelan SID-u.
Čim se dostigne određena granica preostale udaljenosti ili preostalo vreme do sledećeg servisa, na instrument tabli će se prikazati obaveštenje. Kroz navedenu poruku koja je ujedno i upozorenje, vozač se savetuje o predstojećem ili o zakasnelom razdoblju servisiranja vozila. Naprimer, prikaz “SERVICE OVERDUE” ili zakasnela usluga servisa ne znači da automobil ne možete i dalje voziti. Koliko je pametno ovako voziti nije određeno, ali potrebno je što pre napraviti servis! Problem koji se može javiti s vremenom ukoliko ignorišete ovu poruku je da automobilu može nedostajati ulja u motoru ili se može javiti problem nestanka neke od tečnosti (rashladna tečnost, tečnost servo-upravljača, ulje u menjaču i sl. što je predviđeno servisnom knjižicom). Takođe, automobil može gubiti snagu ne primer zbog zapušenosti filtera vazduha, a sve to uslovljava slabijim performansama automobila, slabijim podmazivanjem komponenti, a na kraju i otkazivanjem važnih mehaničkih delova. Zbog toga je važno da korisnik automobila poštuje upozorenja na istrument tabli vozila, a servisnim informacijama se uvek može pristupiti pomoću priklučka na tabli čak i u raznim uslovima rada vozila.
Servisni intervali određeni su odgovarajućim vremenskim razmakom algoritama, što znači da svako slovo predstavlja određeno vremensko razdoblje kao npr.:
Što obuhvataju navedeni servisi, jesu li skupi ?
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije skup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni parametri pa je tako određen servisni interval u kojem možete imati određeni servis, na primer za izmenu kočione tečnosti, ulja u menjaču, svećica, aktivnog filtera čestica, filtera kabine, remena vodene pumpe, rashladne tečnosti, filtera goriva i sl.
Svaki dodatni servis povećava cenu baznog servisa! Za svaki servis morate platiti novi deo i njegovu ugradnju. Ugradnja svakog dijela nije ista, pa tako na primer nije ista cena radnog sata za izmenu ulja u automatskom menjaču kao i za običnu izmenu filtera vazduha.
Osim toga na servisu se neće raditi samo servis navedenih delova. Tu je i cela provera automobila koja je propisana od strane Mercedes-Benz-a koja se mora izvršiti kako bi automobil i dalje bio tehnički ispravan.
Navedene dodatne kontrole slične su onima na tehničkom, ali su i nešto kompletnije, a najčešće uključuju provere:
Guma, felni i kočionog sistema, proveru svetala i elektronskih komponenti, proveru vešanja, šasije, stanja automobilskog laka, sitnih oštećenja, proveru mehaničkih komponenti, proveru zatezača pojasa i vazdušnih jastuka, proveru motornog sistema (kompresije, rashladne tečnosti i sl.), proveru tečnosti za pranje vetrobranskog stakla, proveru eventualnog curenja pojedine tečnosti, provere senzora, baterije, rada panoramskog ili šiber krovnog prozora i sl. Provere se vrše na gotovo svemu što možete i “ne možete” zamisliti u Vašem automobilu ili ne znate da ih on ima. Naravno ove provere se ne vrše sve u isto vrijeme, već u određenim vremenskim razmacima prilikom različitih servisa, pri različitom pređenom putu.
Kada sledeći put servisirate auto upitajte se još jednom da li je bolje platiti skuplji servis i biti siguran da je vaš automobil tehnički 100% ispravan ili Vam je dovoljno samo zameniti par delova i napraviti bazni servis ?
Ispravan servis je stvar na koju svi trebamo obratiti pažnju, pa prema tome ne budite u zabludi da će Vaš automobil trajati večno ako ga pravilno ne održavate!