Pozdrav svima. I evo, kao što smo već najavili u prethodnim objavama, pred nama je vozilo MAN TGE 3.
Sasvim sigurno, već na prvi pogled jasno je da je reč o vrlo lepom i pre svega kvalitetnom dostavnom vozilu koje će svoju široku primenu naći u privredi.
Nećemo mnogo detaljisati oko karakteristika samog vozila ali svakako bismo naveli njegove prednosti tj. benefite u odnosu na široku ponudu konkurencije koja je prisutna na tržištzu.
Ukoliko govorimo o varijantama dostavnih vozila MAN PANEL VAN, u svojoj ponudi TGE modela, MAN nudi više varijacija dimenzija po visini ali i dužini panela, tj kargo prostora. Po visini u ponudi su VAN-ovi sa tri različite visine, dok se po dužini takođe proizvode u tri varijante.
Naravno ovde govorimo o varijantama MAN TGE PANEL VAN serije 3, mada u ponudi postoje i serije 2, 3 5 i 6 sa različitim ponudama motora ali i kao varijante vozila na koje je moguće umesto kargo dela nadograditi sanduk, dizalicu ili recimo putničku kabinu. Ovog puta govorimo o VAN varijanti vozila tako da nećemo rasplinjavati dalje priču.
Što se tiče ponude modela 3, MAN TGE PANEL VAN se proizvodi u varijantama 3.100, 3.140 i 3.180 sa motorima od 75kw, 103kw i 130kw uz manuelne 6-to brzinke i 8-mo brzinske automatske menjače. U zavisnosti od visine i dužine kargo dela, razvrsavamo ih po nosivosti od 9.9m3 pa sve do 18.4m3 u još 4 različite varijante između. Sve ovo o čemu sad pričam, postoji na sajtu detaljno, tako da predlažem da se oko takvih tehničkih detalja najbolje tamo i informišete.
Mi se sad vraćamo samom korisniku ovakvog vozila i da vidimo šta je to što MAN ima da ponudi više od drugih.
Prvo, MAN u svojoj ponudi nudi modele sa prednjnom, zadnjom ali i vučom na svim točkovima. Takođe MAN TGE PANEL VAN ima modućnost dodavanja krovnih nosača na kojima može dodatno da se smesti od 150 do 300kg u zavisnosti o kojoj varijanti vozila se radi.
Mnogo je sličnih vozila koje smo probali i testirali i sasvim sigurno mogu da tvrdim da MAN TGE predstavlja najmoćnije vozilo do 3.5 tone nostivosti na putu. Što se tiče ponašanja na putu, upravljanje sa takvim vozilom je suviše mekano i lagodno, nije upravljiv kao Porše recimo, da se malo našalimo, ali obzirom da je ovo komercijalno vozilo pre svega, u poređenju sa ostalim vozilima drugih proizvođača, ovo vozilo je veoma nadmoćno, naročito u vožnji uskim krivudavim putevima, ali i na autoputevima gde pokazuje svoju nadmoć.
Ako pričamo o bezbednosti, pomoć pri kočenju je standardna, što doprinosi poboljšanju bezbednost na putu, a sve sa ciljem da vozilo pruži vrhunsku udobnost i bezbednost na putu. Takođe i prilikom manevrisanja na uskim mestima, pomoć u zadnjem delu recimo pri manevrisanja sa prikolicom je od velikog značaja. Sistemi pomoći pri upravljanju pomažu vozačima da savladaju škakljive saobraćajne situacije, dok pomoć pri upravljanju parkiranjem može biti veoma korisno ukoliko aktiviramo pomoć za pronalaženje i parkiranje vozila na uskim parking mestima.
Što se tiče same kabine, odmah se uočava nemačka perfekcija u svedenim linijama, minimalistički dizajn sa jasno naglašenim komandama i standardnom instrument tablom sa okruglim obrtometrom i brzinometrom između kojih se nalazi panel bord računara. Upravljač je multifunkcionalan, a sa desne strane table se u određenim modelima nalazi i prisutan panel na kome se može pratiti navigacija, kamere i još mnogo drugih komandi. Sedišta su urađena od visoko kvalitetnog materijala, pri čemu je srednje sedište do vozača sa sklopivim naslonom sa čije zadnje strane se nalaze otvori za flaše. Ispod samog sedišta takođe ima prostora za smeštaj recimo torbe sa alatom. Inače da napomenem da je kabina puna raznih pretinaca za odlaganje stvari, kako na samoj tabli i vratima tako i iznad šoreršajne. Toga vam sasvim sigurno neće nedostajati.
Vozač ovakvog vozila ima veliki broj opcija na raspolaganju kada je u pitanju podešavanje sedišta, tako da recimo u samom naslonu za leđa postoji i podrška za držanje leđa, dok u sedalnom delu sa strane se nalazi ručica za podešavanje visine sedišta kao točak za podešavanje nagiba sedenja. Ovo sve umnogome pomaže da upravljanje vozilom bude maksimalno udobno i bezbedno.
Kada se zaviri ispod haube, lako se uočava lak pristup skoro svakom delu motora, što je složićete se od veoma velikog značaja za vozača ukoliko se nekim slučajem nađe u nekoj nezgodnoj situaciji na putu a da pri tom može sam da otkloni nastali kvar. Kako odozgo tako i odozdo, pristupačnost motoru je veoma lagana. Velika udaljenost patosa od podloge je veoma značajna te se ovim otvara mogućnost prohodnosti na težim terenima koji su praktično za većinu dostavnih vozila itekako veliki problem.
Vožnja unazad sa prikolicom je takođe veoma olakšana zahvaljujući MTG asistentu, tj. upotrebom dugmeta za podešavanje ogledala, čime se vozaču omogućava upravljanje preciznim kretanjima vozila unazad.
Veoma značajna pomoć vozaču je takođe i automatska pomoć pri parkiranju, pri čemu je dovoljno da vozač polako prođe pored mesta za parkiranje između dva vozila, nakon čega vozilo očitava rastojanje i automatski kalkuliše da li je moguće izvršiti na tom delu parkiranje. Ukoliko je to moguće, dobijanjem signala za parkiranje i aktiviranja komande za automatsko parkiranje, sistem će preuzeti komande upravljanja vozilom i krenuti u manevrisanje za parkiranje. U svakom trenutku kompjuter očitava udaljenost od drugog vozila i zvučnom signalizacijom obaveštava vozača o udaljenosti. Ova pomoć je od velikog značaja vozaču, naročito ako je potrebno brzo pronaći mesto za parkiranje u ulicama gde je velika frekfencija saobraćaja i gde je potrebno izvršiti brzo parkiranje kako se saobraćaj ne bi ometao na ulici.
Kada ste u kabini i dok se vozilo kreće, lako ćete zaboraviti u kojoj verziji MAN TGE sedite i upravljate. To što vozilo izgleda drugačije spolja, vi to ne možete videti iz kabine jer je upravljanje u svim verzijama potpuno isto, lako i ugodno.
Nakon što sam vam predstavio ovo vrhunsko dostavno vozilo, ostaje još da sednem za volan i isproban sve to u realnim situacijama. Ideja mi je da vozilom prođem gradskim ulicama te nakon toga izažem na autoput gde mogu malo i da proverim kako stoji sa ubrzanjem i ponašanjem tokom brže vožnje.
Iz MAN-a poručuju da je lav unutra, međutim, i te kako smo se uverili da je lav na samom putu i da grabi punom snagom.