Dragačevac doo – Servis Mercedes i MAN vozila

Kontrola i sigurnost vozila:
A i B servis kod Mercedes automobila

Pozdrav svima. Danas govorimo o redovnim servisima na Mercedes automobilima.

Vrlo je važno da korisnik automobila poštuje upozorenja na istrument tabli vozila, a servisnim informacijama se uvek može pristupiti pomoću priključka na tabli čak i u raznim uslovima rada vozila.

Što obuhvataju navedeni servisi, jesu li skupi ?

Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije kup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni parametri pa je tako određen servisni interval u kojem možete imati određeni servis, na primer za izmenu kočione tečnosti, ulja u menjaču, svećica, aktivnog filtera čestica, filtera kabine, remena vodene pumpe, rashladne tečnosti, filtera goriva i sl.

Svaki dodatni servis povećava cenu baznog servisa! Za svaki servis morate platiti novi deo i njegovu ugradnju. Ugradnja svakog dijela nije ista, pa tako na primer nije ista cena radnog sata za izmenu ulja u automatskom menjaču kao i za običnu izmenu filtera vazduha.

Osim toga na servisu se neće raditi samo servis navedenih delova. Tu je i cela provera automobila koja je propisana od strane Mercedes-Benz-a koja se mora izvršiti kako bi automobil i dalje bio tehnički ispravan.

Navedene dodatne kontrole slične su onima na tehničkom, ali su i nešto kompletnije, a najčešće uključuju provere:

Guma, felni i kočionog sistema, proveru svetala i elektronskih komponenti, proveru vešanja, šasije, stanja automobilskog laka, sitnih oštećenja, proveru mehaničkih komponenti, proveru zatezača pojasa i vazdušnih jastuka, proveru motornog sistema (kompresije, rashladne tečnosti i sl.), proveru tečnosti za pranje vetrobranskog stakla, proveru eventualnog curenja pojedine tečnosti, provere senzora, baterije, rada panoramskog ili šiber krovnog prozora i sl. Provere se vrše na gotovo svemu što možete i “ne možete” zamisliti u Vašem automobilu ili ne znate da ih on ima. Naravno ove provere se ne vrše sve u isto vrijeme, već u određenim vremenskim razmacima prilikom različitih servisa, pri različitom pređenom putu.

Kada sledeći put servisirate auto upitajte se još jednom da li je bolje platiti skuplji servis i biti siguran da je vaš automobil tehnički 100% ispravan ili Vam je dovoljno samo zameniti par delova i napraviti bazni servis ?

Ispravan servis je stvar na koju svi trebamo obratiti pažnju, pa prema tome ne budite u zabludi da će Vaš automobil trajati večno ako ga pravilno ne održavate!

A-Servis

Prvi A-Servis se vrši na približno 15.000km ili 1 godinu a tačan datum vam javlja Flexible Service System . 

Nakon toga, taj period je na svakih 30.000km ili 2 godine za sve modele od 2009.god. i novije.

1. Unutrašnjost vozila

– sirena,
– duga svetla,
– upozoravajuća četiri migavca,
– migavci
– osvetljenje simbola i unutrašnje osvetljenje
– prednje i zadnje osvetljenje
– brisači za pranje vetrobrana,
– uređaj za pranje farova
– sigurnosni pojasevi
– spoljno oštećenje i funkcionalnost
– vratiti natrag servisnu indikaciju na instrument tabli 
– kontrolne lampe,

2. Pneumatici, kočnice:

– Ispitivanje jačine obloge kod papučica za kočenje
– Ispitivanje debljine i stanja disk kočnice
– Ispitivanje pneumatika od oštećenja
– Merenje dubine profila pneumatika
– Korigovanje pritiska u gumama

3. Donja strana vozila

Vizuelna kontrola nehermetičnosti agregata, pohabanih delova, polaganje provodnika, oštećenih konstrukcionih elemenata.
Kod gubitka tečnosti utvrđuje se uzrok, koji se uz poseban nalog otklanja

4. Motorni prostor:

– Menjanje motornog ulja i filtera
– Korigovanje nivoa tečnosti u rashladnom sistemu, kočionom sistemu, servoupravljanu, uređaju za pranje stakla
– Podmazivanje zatvarača i šarki na haubi motora

B-Servis

Prvi B-servis se vrši na 30.000 km ili godinu dana nakon prethodne usluge, a tačan datum vam javlja

Flexible Service System .
Nakon toga, taj period je na svakih 30.000 km ili 2 godine za sve modele od 2009.god. i novije.

1. Sve radnje u okviru A-Servisa

2. Usluge u okviru  B-Servisa

– ispitivanje stanja
– klinastog kaiša (habanje i oštećenja),
– podmazivanje kardana,
– ispitivanje (i po potrebi menjanje) filtera za prašinu
– test kočnica na ispitnom stolu ili pri probnoj vožnji
– ispitivanje regulacije daljinskog svetla fara
– ispitivanje i korigovanje podešenosti farova
– zamena gumenog dela brisača na vetrobranu
– ispitivanje stanja brisača farova
– ispitivanje akumulatora
– korigovanje pritiska vazduha u pneumatiku rezervnog točka

3. Dodatni radovi

– Kontrola i podmazivanje mehanizma za vuču prikolice
– Ispitivanje stanja kardanskih ploča
– Zamena filtera cirkulacionog vazduha
– Zamena pred-filtera sa aktivnim ugljem
– Zamena filtera za gorivo
– Zamena predfiltera za dizel motore
– Zamena uloška filtera za vazduh
– Zamena filtera sa aktivnim ugljem
– Zamena kočione tečnosti
– Ispitivanje oštećenja lake karoserije
– Ispitivanje oštećenja i korozije šasije i nosećih delova karoserije
– Ispitivanje vrednosti izduvnih gasova pri praznom hodu