Pozdrav svima. Danas govorimo o redovnim servisima na Mercedes automobilima.
Vrlo je važno da korisnik automobila poštuje upozorenja na istrument tabli vozila, a servisnim informacijama se uvek može pristupiti pomoću priključka na tabli čak i u raznim uslovima rada vozila.
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije kup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni parametri pa je tako određen servisni interval u kojem možete imati određeni servis, na primer za izmenu kočione tečnosti, ulja u menjaču, svećica, aktivnog filtera čestica, filtera kabine, remena vodene pumpe, rashladne tečnosti, filtera goriva i sl.
Svaki dodatni servis povećava cenu baznog servisa! Za svaki servis morate platiti novi deo i njegovu ugradnju. Ugradnja svakog dijela nije ista, pa tako na primer nije ista cena radnog sata za izmenu ulja u automatskom menjaču kao i za običnu izmenu filtera vazduha.
Osim toga na servisu se neće raditi samo servis navedenih delova. Tu je i cela provera automobila koja je propisana od strane Mercedes-Benz-a koja se mora izvršiti kako bi automobil i dalje bio tehnički ispravan.
Navedene dodatne kontrole slične su onima na tehničkom, ali su i nešto kompletnije, a najčešće uključuju provere:
Guma, felni i kočionog sistema, proveru svetala i elektronskih komponenti, proveru vešanja, šasije, stanja automobilskog laka, sitnih oštećenja, proveru mehaničkih komponenti, proveru zatezača pojasa i vazdušnih jastuka, proveru motornog sistema (kompresije, rashladne tečnosti i sl.), proveru tečnosti za pranje vetrobranskog stakla, proveru eventualnog curenja pojedine tečnosti, provere senzora, baterije, rada panoramskog ili šiber krovnog prozora i sl. Provere se vrše na gotovo svemu što možete i “ne možete” zamisliti u Vašem automobilu ili ne znate da ih on ima. Naravno ove provere se ne vrše sve u isto vrijeme, već u određenim vremenskim razmacima prilikom različitih servisa, pri različitom pređenom putu.
Kada sledeći put servisirate auto upitajte se još jednom da li je bolje platiti skuplji servis i biti siguran da je vaš automobil tehnički 100% ispravan ili Vam je dovoljno samo zameniti par delova i napraviti bazni servis ?
Ispravan servis je stvar na koju svi trebamo obratiti pažnju, pa prema tome ne budite u zabludi da će Vaš automobil trajati večno ako ga pravilno ne održavate!
Prvi A-Servis se vrši na približno 15.000km ili 1 godinu a tačan datum vam javlja Flexible Service System .
Nakon toga, taj period je na svakih 30.000km ili 2 godine za sve modele od 2009.god. i novije.
1. Unutrašnjost vozila
2. Pneumatici, kočnice:
3. Donja strana vozila
4. Motorni prostor:
B-Servis
Prvi B-servis se vrši na 30.000 km ili godinu dana nakon prethodne usluge, a tačan datum vam javlja
1. Sve radnje u okviru A-Servisa
2. Usluge u okviru B-Servisa
3. Dodatni radovi